Výchova, Zdravie

Frontálno-okcipitálne držanie (FO držanie) nie je novodobým javom!

Mnohé maminky hladia svoje smutné alebo choré dieťa po čele. Koľkokrát si automaticky v strese položíme ruku na čelo alebo sa s podopretou  hlavou učíme.

Frontálna/predná časť mozgu“ je oblasťou komplexného myslenia a plánovania, ktorá vymýšľa a hľadá“ nové možnosti na riešenie problémov. V zadnej okcipitálnej časti mozgu“ je oblasť primárneho videnia so zrakovou pamäťou, kde sú uložené všetky staré spomienky.

Prepojením týchto dvoch oblastí hlavy jemným dotykom rúk – hovoríme tomu frontálno okcipitálne držanie alebo „FO držanie“, v kombinácii s pokojným dýchaním, dochádza k uvoľneniu napätia a odpojeniu emócií, ktoré sú uložené v hlbších štruktúrach mozgu.

Postup: 

V prvej časti „FO držania“ iba predýchajte stresovú situáciu spojenú s nepríjemnými pocitmi. Nevyhýbajte sa im, nepotláčajte ich, iba ich pokojným dýchaním „rozpustite“.

V druhej časti „FO držania“ môžete využiť svoju predstavivosť alebo vizualizáciu, ktorou situáciu zmeníte, nájdete jej nové riešenie. Zapojte pri tom všetky zmysli – farby, zvuky, chuť, čuch, hmat, aby nový vnútorný obraz bol čo najviac podobný reálnej situácii. Vytvorenú novú situáciu si mozog uloží a v prípade potreby ju využije už ako vzor pokojného rozumného reagovania.

Tento spôsob – „FO držania hlavičky“ – využívajte aj u detí, ktoré zažívajú stres (napr. ak spadli, sú po silnom vzdore, majú pocit krivdy v škole, sú šikanované). Dieťaťu chyťte hlavičku a spolu dýchajte . Po uvoľnení emočného napätia navrhnite dieťaťu vymyslenie nového spôsobu reagovania – predstav si, ako by si reagoval…; ako by si sa bránil…; čo by si urobil…; čo by si mu povedal…. A nakoniec si môže urobiť fotografiu svojho nového správania a predstavu zarámovať a uložiť vo svojej „vnútornej galérii“.

Mnohé maminky hladia svoje smutné alebo choré dieťa po čele. Koľkokrát si automaticky v strese položíme ruku na čelo alebo sa s podopretou  hlavou učíme.

Frontálna/predná časť mozgu“ je totiž oblasťou vedomého asociačného myslenia, ktorá vymýšľa a hľadá“ nové možnosti na riešenie problémov. V zadnej okcipitálnej časti mozgu“ je oblasť primárneho videnia so zrakovou pamäťou, kde sú uložené všetky staré spomienky.

Prepojením týchto dvoch oblastí hlavy jemným dotykom rúk – hovoríme tomu frontálno okcipitálne držanie alebo „FO držanie“, v kombinácii s pokojným dýchaním, dochádza k uvoľneniu napätia a odpojeniu emócií, ktoré sú uložené v hlbších štruktúrach mozgu.

Postup: 

V prvej časti „FO držania“ iba predýchajte stresovú situáciu spojenú s nepríjemnými pocitmi. Nevyhýbajte sa im, nepotláčajte ich, iba ich pokojným dýchaním „rozpustite“. V druhej časti „FO držania“ môžete využiť svoju predstavivosť alebo vizualizáciu, ktorou situáciu zmeníte, nájdete jej nové riešenie. Zapojte pri tom všetky zmysli – farby, zvuky, chuť, čuch, hmat, aby nový vnútorný obraz bol čo najviac podobný reálnej situácii. Vytvorenú novú situáciu si mozog uloží a v prípade potreby ju využije už ako vzor pokojného rozumného reagovania.

Tento spôsob – „FO držania hlavičky“ – využívajte aj u detí, ktoré zažívajú stres (napr. ak spadli, sú po silnom vzdore, majú pocit krivdy v škole, sú šikanované). Dieťaťu chyťte hlavičku a spolu dýchajte . Po uvoľnení emočného napätia navrhnite dieťaťu vymyslenie nového spôsobu reagovania – predstav si, ako by si reagoval…; ako by si sa bránil…; čo by si urobil…; čo by si mu povedal…. A nakoniec si môže urobiť fotografiu svojho nového správania a predstavu zarámovať a uložiť vo svojej „vnútornej galérii“.

FO držania“ je technika využívaná v unikátnom ucelenom systéme, ktorý nám vytvorila príroda aby sme dokázali svoj mozog – svoj počítač – chrániť pred preťažením a prípadne ho vedeli „opraviť“a dostať do funkčného stavu.

Bohužiaľ sme na tieto postupy zabudli. Niekto si však  naň spomenul a zosumarizoval ďalšie prirodzené postupy, dôležité pre fungovanie psychiky a tým aj fyzického tela, a vznikla jedinečná metóda ONE BRAIN – nikto ju nevymyslel iba objavil zabudnuté. Čo je ONE BRAIN?

Mgr. Lýdia Adamcová

5. Nebojte sa vidieť problémy svojich detí

Prečítajte si tiež

NezaradenéProblémy vo výchoveVýchova

Všetky nadmerné emočné prejavy deťom nepatria! Komu patria?

Deti v súčasnosti nezažívajú dramatické životné situácie. Existenčné podmienky rodín sú viac-menej zabezpečené a deti nezažívajú život ohrozujúce situácie. I napriek tomu, mnohé…
Zobraziť
Menu