Mnohé maminky hladia svoje smutné alebo choré dieťa po čele. Koľkokrát si automaticky v strese položíme ruku na čelo alebo sa s podopretou hlavou učíme.
„Frontálna/predná časť mozgu“ je oblasťou komplexného myslenia a plánovania, ktorá „vymýšľa a hľadá“ nové možnosti na riešenie problémov. V zadnej „okcipitálnej časti mozgu“ je oblasť primárneho videnia so zrakovou pamäťou, kde sú uložené všetky staré spomienky.
Prepojením týchto dvoch oblastí hlavy jemným dotykom rúk – hovoríme tomu frontálno okcipitálne držanie alebo „FO držanie“, v kombinácii s pokojným dýchaním, dochádza k uvoľneniu napätia a odpojeniu emócií, ktoré sú uložené v hlbších štruktúrach mozgu.
Postup:
V prvej časti „FO držania“ iba predýchajte stresovú situáciu spojenú s nepríjemnými pocitmi. Nevyhýbajte sa im, nepotláčajte ich, iba ich pokojným dýchaním „rozpustite“.
V druhej časti „FO držania“ môžete využiť svoju predstavivosť alebo vizualizáciu, ktorou situáciu zmeníte, nájdete jej nové riešenie. Zapojte pri tom všetky zmysli – farby, zvuky, chuť, čuch, hmat, aby nový vnútorný obraz bol čo najviac podobný reálnej situácii. Vytvorenú novú situáciu si mozog uloží a v prípade potreby ju využije už ako vzor pokojného rozumného reagovania.
Tento spôsob – „FO držania hlavičky“ – využívajte aj u detí, ktoré zažívajú stres (napr. ak spadli, sú po silnom vzdore, majú pocit krivdy v škole, sú šikanované). Dieťaťu chyťte hlavičku a spolu dýchajte . Po uvoľnení emočného napätia navrhnite dieťaťu vymyslenie nového spôsobu reagovania – „predstav si, ako by si reagoval…; ako by si sa bránil…; čo by si urobil…; čo by si mu povedal…. A nakoniec si môže urobiť fotografiu svojho nového správania a predstavu zarámovať a uložiť vo svojej „vnútornej galérii“.
Mnohé maminky hladia svoje smutné alebo choré dieťa po čele. Koľkokrát si automaticky v strese položíme ruku na čelo alebo sa s podopretou hlavou učíme.
„Frontálna/predná časť mozgu“ je totiž oblasťou vedomého asociačného myslenia, ktorá „vymýšľa a hľadá“ nové možnosti na riešenie problémov. V zadnej „okcipitálnej časti mozgu“ je oblasť primárneho videnia so zrakovou pamäťou, kde sú uložené všetky staré spomienky.
Prepojením týchto dvoch oblastí hlavy jemným dotykom rúk – hovoríme tomu frontálno okcipitálne držanie alebo „FO držanie“, v kombinácii s pokojným dýchaním, dochádza k uvoľneniu napätia a odpojeniu emócií, ktoré sú uložené v hlbších štruktúrach mozgu.
Postup:
V prvej časti „FO držania“ iba predýchajte stresovú situáciu spojenú s nepríjemnými pocitmi. Nevyhýbajte sa im, nepotláčajte ich, iba ich pokojným dýchaním „rozpustite“. V druhej časti „FO držania“ môžete využiť svoju predstavivosť alebo vizualizáciu, ktorou situáciu zmeníte, nájdete jej nové riešenie. Zapojte pri tom všetky zmysli – farby, zvuky, chuť, čuch, hmat, aby nový vnútorný obraz bol čo najviac podobný reálnej situácii. Vytvorenú novú situáciu si mozog uloží a v prípade potreby ju využije už ako vzor pokojného rozumného reagovania.
Tento spôsob – „FO držania hlavičky“ – využívajte aj u detí, ktoré zažívajú stres (napr. ak spadli, sú po silnom vzdore, majú pocit krivdy v škole, sú šikanované). Dieťaťu chyťte hlavičku a spolu dýchajte . Po uvoľnení emočného napätia navrhnite dieťaťu vymyslenie nového spôsobu reagovania – „predstav si, ako by si reagoval…; ako by si sa bránil…; čo by si urobil…; čo by si mu povedal…. A nakoniec si môže urobiť fotografiu svojho nového správania a predstavu zarámovať a uložiť vo svojej „vnútornej galérii“.
„FO držania“ je technika využívaná v unikátnom ucelenom systéme, ktorý nám vytvorila príroda aby sme dokázali svoj mozog – svoj počítač – chrániť pred preťažením a prípadne ho vedeli „opraviť“a dostať do funkčného stavu.
Bohužiaľ sme na tieto postupy zabudli. Niekto si však naň spomenul a zosumarizoval ďalšie prirodzené postupy, dôležité pre fungovanie psychiky a tým aj fyzického tela, a vznikla jedinečná metóda ONE BRAIN – nikto ju nevymyslel iba objavil zabudnuté. Čo je ONE BRAIN?
Mgr. Lýdia Adamcová